Code in the Dark

29 Ապր 2018
Buro

Մրցույթը հաքաթոնի ֆորմատի սպորտային տարբերակն է
Գրանցվել

Ալեքսիս Օհանյան

Reddit

Ամերիկահայ ձեռներեց, ներդրող, Reddit սոցիալական լրատվական կայքի համահիմնադիր

Ալ Եսայան

IntelinAir

Ամերիկահայ գործարար, IntelinAir ընկերության հիմնադիր

Կարեն Վարդանյան

Union of Information Technology Enterprises

ԻՏՁՄ գործադիր տնօրեն

Դավիթ Յան

ABBYY

ABBYY համակարգչային ծրագրերի ընկերության հիմնադիր, Lingvo էլ. բառարանի ստեղծող

Share4Car

Օնլայն AutoStop-ը միավորում է նույն ճանապարհով երթեւեկողներին

HIKEArmenia

Գտնել Հայաստանում նոր արշավային ուղիներ, կապվելտեղացի արշավ-էքսկուրսավար մասնագետների հետ

Localz

Զբոսաշրջիկների համար ստեղծված հարթակ

Cartly

Մթերքի օնլայն գնում

Noble Run

Անցնել խոչընդոտները եւ ողջ մնալ

Zangi

Անվճար HD տեսազանգեր,չաթ

Pixomatic

Սմարթ ֆոտոխմբագրիչ

Melon Splash

Փրկել փոքրիկ կենդանիներին

Սեմ Ադամս. Հաջող ստարտափը պետության եւ ՏՏ ոլորտի համատեղ ծնունդն է

Դեկտեմբերի 12-ին Երեւանում կայացել է Empowering Ideas միջազգային տեխնոլոգիական ֆորումը, որը կազմակերպել էր World Learning կազմակերպությունը՝ Հայաստանում ԱՄՆ դեսպանության աջակցությամբ եւ ԱՄՆ պետքարտուղարության ֆինանսավորմամբ:

Itel.am-ը զրուցել է ֆորումի խոսնակներից Սեմ Ադամսի հետ, որն Ատլանտա քաղաքի Invest Atlanta տնտեսական զարգացման գործակալության՝ նորարարությունների եւ ձեռներեցության հարցերով մենեջերն է:

- Ատլանտան նորարար քաղաքների 2015թ. գլոբալ վարկանիշում զբաղեցնում է 65-րդ հորիզոնականը: Ո՞րն է նորարար քաղաքի հաջողության բանաձեւը:

- Կարծում եմ, որ կառավարության, մեծ ընկերությունների եւ ստարտափների համագործակցության արդյունքում է ծնվում հաջողությունը: Սակայն կառավարությունը չի կարող ստարտափին հաջողակ դարձնել, այն կարող է օգնել ստարտափին մնալ հաջողակ:

Պետությունը պետք է հասկանա, որ ստարտափներին աջակցությունը անհրաժեշտ է տնտեսական զարգացման համար, եւ որ թվային տնտեսության պայմաններում եթե դուք չեք աջակցում ստարտափներին, ապա «արդյունավետ կերպով» նրանց հուսահատության եք մատնում՝ հաջողակ դառնալու ճանապարհին: Միեւնույն ժամանակ, դուք այդ ստարտափներին խրախուսում եք թողնել ամեն ինչ ու մեկնել այլ երկիր: Ստարտափներին աջակցելն օգնում է նրանց մնալ այնտեղ, որտեղ նրանք սկսել են գործել:

- Ձեր կարծիքով՝ ԱՄՆ կառավարությունը բավարար կերպով աջակցո՞ւմ է ստարտափներին:

- Կարծում եմ՝ այդ աջակցությունը տարբեր է ԱՄՆ տարբեր հատվածներում: Ատլանտան, օրինակ, կենտրոնացած է ստարտափներին բացահայտելու եւ աջակցելու ուղղությամբ: Ահա թե ինչու է ներդրվել իմ պաշտոնը՝ որպես նորարարության եւ ձեռներեցության հարցերով մենեջեր Invest Atlanta-ում:

Մենք ցանկանում էինք ունենալ առանձին ռեսուրս, որը բացառիկ կերպով կենտրոնացած կլիներ ստարտափներին աջակցող եւ մրցունակ տնտեսություն ստեղծելու ուղղությամբ եւ կօգտագործեր այդ ստարտափները՝ բոլորի համար նորարար քաղաք ստեղծելու նպատակով:

Մենք ցանկանում ենք, որ դրսի ստարտափներն Ատլանտան դիտարկեն որպես վայր, որտեղ իրենք կարող են բիզնես վարել: Մենք օգնում ենք ստարտափներին կապի մեջ մտնել տեղական ինկուբատորների հետ: Կազմակերպում ենք ստարտափ փոխանակություններ, այդպիսով այլ երկրների եւ արտերկրից ինկուբատորների հետ կամուրջներ ենք ստեղծում:

Երբ նայում ենք Սիլիկոնյան հովտին, Օսթինին կամ Դենվերին, նրանք բոլորը փորձում են որոշակի աջակցություն ուղղել ստարտափներին:

- Իսկ որքանո՞վ է նպատակահարմար այս տարածաշրջանում Սիլիկոնյան հովտի մոդելի ներդրումը: Արդյոք մոդելն առանձնահատո՞ւկ է եւ չի՞ կարող ադապտացվել:

- Սիլիկոնյան հովիտը բավական հին մոդել է, այն թվագրվում է 60-70-ականներին: Հետեւաբար, 40-50 տարվա պատմություն ունեցող Սիլիկոնյան հովտին ընդօրինակելը բարդ է: Կարծում եմ՝ ավելի արդյունավետ է հասկանալ, թե ինչ հնարավորություններ կան ստարտափ համայնքի համար այստեղ՝ Հայաստանում:

Մոլդովայում, օրինակ, գյուղատնտեսությունը բավական զարգացած է, սակայն ոչ բոլորն են տեխնոլոգիաները կապում գյուղատնտեսության հետ: Այնինչ տեխնոլոգիաները կարելի է կապել ամեն ինչի հետ: Մոլդովան Սիլիկոնյան հովիտ դառնալու փոխարեն ունի լավ հնարավորություն՝ կենտրոնանալու գյուղատնտեսության ոլորտում տեխնոլոգիաների զարգացման ուղղությամբ:

Ավելի ճիշտ է հասկանալ տեղական շուկայի առանձնահատկությունները եւ միաժամանակ օգտագործել Սիլիկոնյան հովտի բաղադրիչները՝ ներդրումներ, կրեատիվություն, ձախողման ընդունում: Սրանք կարող են դառնալ ցանկացած լոկալ տնտեսության առաջնային նպատակներ:

- Այնուամենայնիվ, ի՞նչ վատ հետեւանքներ կարող է ունենալ Սիլիկոնյան հովտի մոդելի կրկնօրինակումը:

-Երբեմն մարդիկ փորձում են լինել այն, ինչ չեն կարող լինել: Երբ Ատլանտան փորձում էր հասկանալ, թե ինչի ենք մենք ցանկանում հասնել, հաճախ ասում էինք, որ 2-3 տարի հետո հարավի Սիլիկոնյան հովիտն ենք դառնալու, բայց դա անհնար է: Սահմանել նպատակներ, որոնց վերջում չես հասնելու, մարդկանց տանելու է հուսահատության եւ ձախողման: Ուստի պետք է նայել, թե ինչն է աշխատող եւ փորձել ռեալիստ լինել: Չեմ կարծում, որ որեւէ այլ վայր երբեւէ դառնալու է Սիլիկոնյան հովիտ, բայց դա չի նշանակում, որ մյուսները հաջողակ լինել չեն կարող:

Ստարտափի հիմնադիրները ցանկանում են աշխատել մի բանի վրա, որին հավատում են: Եվ եթե դուք զգում եք, որ օրեցօր ավելի մոտ եք կանգնում ձեր նպատակին, նշանակում է, որ ճիշտ ուղղությամբ եք գնում: Եվ այն փաստը, որ դուք այս տարի կամ երկու տարուց Սիլիկոնյան հովիտ չեք դառնալու, ոչ մի դեպքում չի նշանակում, որ դուք արժեք չունեք:

- Ըստ Ձեզ՝ օտարերկրյա ստարտափների համար ԱՄՆ շուկայի ընձեռած հնարավորությունները լավագո՞ւյնն են:

- Կարծում եմ՝ եվրոպական ստարտափների համար Եվրոպան, այնուամենայնիվ, լավագույն վայրն է: Եվրոպայում գործում են մի շարք հզոր ստարտափ համայնքներ, պետական կանոնակարգեր: Գործոններից են նաեւ առեւտուրը, մի շարք մշակութային հարցեր, որոնք մեծ ազդեցություն ունեն ստարտափի հաջողության վրա:

Ես ստարտափների ճանապարհորդելու եւ ուրիշներից նոր բաներ սովորելու մեծ կողմնակիցն եմ: Սակայն եթե ես Հայաստանում ստարտափ հիմնեի եւ տեղափոխվելու հարց առաջանար, իմ ընտրությունն ավտոմատ կերպով ԱՄՆ-ն չէր դառնա՝ միայն այն պատճառով, որ այնտեղ Սիլիկոնյան հովիտ կա: Ես կգնայի այնտեղ, որտեղ իմ պրոդուկտին մոտ ստարտափներ կան, քանի որ շատ ավելի հեշտ է, երբ մարդիկ գլուխ են հանում քո բիզնեսից:

- Իսկ ի՞նչ խորհուրդ կտաք հայաստանյան ստարտափներին:

- Դիտարկե՛ք ստարտափ էկոհամակարգը որպես համայնք: Դա կարող է ներառել շաբաթվա մեջ միմյանց հետ խմելուց մինչեւ նմանատիպ ֆորումներին մասնակցությունը: Նման համայնք եւ աջակցություն ստեղծելը իսկապես մեծ ազդեցություն կարող է գործել:  

Ուզում եմ ասել, որ ընկերություն ստեղծելը բավական բարդ է, եւ լինել այն մարդկանց շրջապատում, որոնք անում են այն, ինչ դուք եք անում, օգնում է: Դա նաեւ ենթադրում է ուրախանալ միմյանց հաջողություններով:

Երկրորդ խորհուրդն է փնտրել մենթորներ, մարդիկ, որոնք շատ լավ են հասկանում ձեր ոլորտից: Գտե՛ք մենթոր, չէ՞ որ ստարտափ համայնքում միշտ առկա է միմյանց օգնելու գործոնը:

Սեմ Ադամսի հետ զրուցել է Նարինե Դանեղյանը

submit to reddit

Մեկնաբանություններ

Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում:



banks
mediamax
sport
bravo